Rehabilitace, návod - Dee

4. listopadu 2012 v 12:31 | Dee |  Workouts

posílení vnitřního, břišního svalstva


Chtěli jste sem dát návod na to, jak rehabilituju, tak tady je. :)

úvod
Abych vám přiblížela o co vlastně jde - jde o zpěvnění vnitřních břišních svalů, které nejdou posílit obyčejnými cviky, jako např. sedy-lehy. Při cvičení jde o to, aby správně fungovala bránice, která je potřeba ke správnému dýchání.

účel
Toto cvičení je za účelem zpevnit břicho, dosáhnout správného dýchání a zároveň, aby posílené svaly fungovaly jako opora pro záda, která s tím blízce souvisí.

samotný postup
Doporučuju lehnout si na vodorovnou plochu. Podlahu, popřípadě postel. Podle mě je lepší podlaha, třeba s karimatkou nebo gumovou podložkou, postel je měkká a prohýbá se.
Základem je najít správné místo na těle. Je to taková ta měkká prohlubeň, hned jak vám končí žebra a začíná kyčelní kost. Dejte si tam palce, netlačte. Pokrčte nohy v kolenách, asi na šířku pánve. Dýchejte do břicha a snažte se proti palcům vyvinout nějaký tlak, takový, aby jste cítili, jak vám ty prsty něco vytlačuje ven. Pokud vám to nepůjde dýcháním, zkuste jakkoliv jinak, např. zatnutím břicha.
Jako první krok musíte umět vytvořit tento tlak. Při nádechu by vám to mělo jít poměrně dobře. Jakmile zvládnete vyvinout tlak proti prstům při nádechu, zkoušejte to i při výdechu.
Při výdechu zkuste při tom zatnout i břicho, aby jste cítili, že tlak nepovoluje.

Jestliže vám při výdechu nepůjde tlak udržet, nic si z toho nedělejte. Půjde to třeba napodruhé, nebo klidně až na potřetí. Je to individuální. ;) Když nevyvinete tlak ani při nádechu, zkuste si jen lehnout na záda, pokrčit nohy a dýchat do břicha. "Nafouknout" břicho co nejvíc a vydechnout.

časově
vyvíjení tlaku by mělo stačit tak třikrát denně po 10 minutách. Pokud vám nepůjde a budete cvičit ,,nafukování" břicha, čímž procvičujete bránici, tak stačí pouze 5min. 2x denně.

pokud jsem vás inspirovala, tak jsem jedině ráda :) - Dee
 


Komentáře

1 recacha recacha | Web | 4. listopadu 2012 v 15:50 | Reagovat

jsem ráda za zajímavý článek, díky :-)

2 Mrs. Inspiration Mrs. Inspiration | Web | 4. listopadu 2012 v 17:31 | Reagovat

není to takové to dýchání do břicha z pilates? o.O

3 Mrs. Inspiration Mrs. Inspiration | Web | 5. listopadu 2012 v 22:18 | Reagovat

díky za podporu, zlatko <3

4 Annie Annie | Web | 24. listopadu 2012 v 21:19 | Reagovat

to vypadá zajímavě:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama